0

معرفی قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو

قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو
بازدید 1595

افزایش وزن دغدغه بسیاری از افراد است. قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو کدام است؟ کدام مواد غذایی، دمنوش ها و.. برای کاهش چربی شکم و پهلو موثر هستند؟

قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو کدام است؟

تغییر سبک زندگی مردم، کم تحرکی، افزایش میزان مصرف غذاهای آماده، گسترش Fast food ها و .. باعث شده است افزایش وزن به یک معضل جدی برای بسیاری از افراد تبدیل شود. افزایش چربی شکم و پهلو نه تنها باعث بروز مشکلات مختلفی در سلامتی افراد می شود، بلکه در ظاهر و زیبایی فرد هم تاثیرگذار است. دیابت، فشار خون و کبد چرب تنها تعدادی از بیماری هایی هستند که در نتیجه اضافه وزن به وجود می آیند.

اما چه راهکاری برای لاغر شدن وجود دارد و قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو کدام است؟ در ادامه این مقاله قصد داریم به ارائه یک لیست از بی رحم ترین چربی سوزهای شکم و پهلو بپردازیم. مصرف منظم این مواد غذایی در کنار فعالیت بدنی مناسب، می تواند تاثیر زیادی در کاهش چربی شکم و پهلو داشته باشد.

بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو چیست؟

مواد غذایی زیر را می توان به عنوان بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو معرفی کرد:

– ماهی: به جرات می توان ماهی را بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو نامید. امگا 3 موجود در ماهی باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه چربی سوزی می شود. برخی از انواع ماهی مانند سالمون حاوی مقدار زیادی امگا 3 هستند. ماهی سالمون با به وجود آوردن احساس سیری تا دو ساعت بعد، باعث کاهش اشتها می شود. البته از روغن ماهی ساردین و سالمون هم می توان به جای ماهی استفاده کرد.

– شکلات تلخ: شکلات تلخ را می توان به عنوان قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو معرفی کرد. شکلات تلخ با افزایش گردش هورمون لپتین در بدن، مصرف انرژی را تنظیم و اشتها را کنترل می کند.

– غلات سبوس دار: کربوهیدرات های خوب و فیبر موجود در غلات سبوس دار، باعث می شود برای مدت زمان طولانی تری سیر بمانید. برنج قهوه ای، کینوا، جوی پرک، گرانولا و موسلی از دیگر خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو به شمار می روند.

چربی سوز قوی شکم و پهلو

مواد غذایی زیر را می توان به عنوان چربی سوز قوی شکم و پهلو معرفی کرد:

– جو دو سر: این ماده غذایی را می توان چربی سوز قوی شکم و پهلو نامید. فیبر موجود در جو دو سر باعث می شود بدن برای تجزیه کردن آن، کالری بیشتری مصرف کند. از دیگر فواید فیبر موجود در این ماده غذایی، می توان به ایجاد احساس سیری، از بین بردن اشتهای کاذب و جلوگیری از پرخوری اشاره کرد.

– عدس: عدس را می توان دیگر چربی سوز قوی شکم و پهلو نامید. عدس دارای بیشترین مقدار پروتئین و کمترین میزان چربی است. به دلیل وجود مقادیر زیادی آهن در عدس، مصرف این ماده غذایی نیاز بدن به آهن را به خوبی برطرف می کند. عدس به عنوان قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو دارای مقادیر زیادی فیبر محلول می باشد. مصرف منظم عدس علاوه بر هضم آرام تر غذا، در کاهش کلسترول بدن هم موثر است. مصرف عدس به شما کمک می کند مدت زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید و از مصرف میان وعده های ناسالم پرهیز کنید. نشاسته مقاوم موجود در عدس، چربی سوزی در بدن را افزایش می دهد.

– لبنیات: همانطور که میدانید لبنیات سرشار از کلسیم هستند و کلسیم چربی های موجود در نواحی شکم و پهلو را شکسته و جلوی به وجود آمدن آنها را می گیرد. مصرف روزانه سه وعده لبنیات کم چرب، تاثیر زیادی در چربی سوزی و کاهش وزن دارد.

– پنیر پارمزان: پنیر پارمزان را به دلیل سرشار بودن از کلسیم و کم کالری بودن، می توان قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو نامید. پنیر پارمزان میزان پروتئین بیشتری در مقایسه با دیگر لبنیات دارد و باعث فعال شدن هورمون های چربی سوز و به وجود آمدن احساس سیری می شود.

– تخم مرغ: تخم مرغ سرشار از ویتامین ب12 است که به سوزاندن چربی در بدن کمک زیادی می کند.

– لوبیای سفید: فیبر موجود در لوبیای سفید با کند کردن فرایند هضم غذا، مصرف کالری در بدن را بالا می برد.

 

word image 2107 2 1 - معرفی قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو

 

معرفی 6 مورد از دمنوش های چربی سوز شکم و پهلو

از جمله بهترین دمنوش های چربی سوز شکم و پهلو، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– چای سبز: تقریبا همه ما با چای سبز به عنوان یکی از مفیدترین دمنوش های چربی سوز شکم و پهلو آشنایی داریم. آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز، کمک زیادی به کاهش چربی شکم و پهلو می کنند.

– چای زنجبیلی: چای زنجبیل با کاهش اشتها و بالا بردن میزان مصرف کالری، در چربی سوزی شکم و پهلو موثر است.

– چای سیاه: چای سیاه به دلیل برخورداری از کافئین و فلاونوئیدها، فرایند هضم غذا و سوخت و ساز بدن را تقویت می کند. چای سیاه علاوه بر تامین کافئین مورد نیاز بدن در صبح، در کاهش چربی شکم و پهلو هم موثر است.

– آب لیمو: آنتی اکسیدان ها و ویتامین سی موجود در آبلیمو، سیستم گوارش بدن را سرعت می دهد. اگر نوشیدن آب لیمو برای شما زیاد خوشایند نیست، می توانید مقداری از آن را با کمی آب مخلوط کرده و سپس میل کنید.

– دمنوش لاغری ریبوس: آنتی اکسیدان موجود در ریبوس از چای سبز و سیاه بیشتر است. وظیفه این آنتی اکسیدان ها، تخریب کردن رادیکال های آزاد در بدن می باشد.

– دمنوش گل محمدی: مواد موجود در گل محمدی به کلیه ها برای سم زدایی کمک کرده و بدن را هیدراته نگه می دارند.

برای مطالعه درمان چاقی با گیاهان دارویی میتوانید این مقاله رو مطالعه کنید.

 

word image 2107 3 1 - معرفی قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو

 

بهترین معجون های چربی سوز شکم و پهلو

علاوه بر مواد غذایی، دمنوش ها و ادویه هایی که به لاغری کمک می کنند، دمنوش های چربی سوز شکم و پهلو هم وجود دارند که می توانند برای لاغری این نواحی مفید واقع شوند. در ادامه برخی از بهترین معجون های چربی سوز شکم و پهلو را معرفی می کنیم:

– معجون آب گریپ فروت: یکی از موثرترین معجون های چربی سوز شکم و پهلو، با استفاده از آب گریپ فروت، سرکه سیب و عسل تهیه می شود. برای تهیه این معجون، کافی است موارد گفته شده را در مخلوط کن ریخته و سه مرتبه در طول روز بنوشید. بهترین زمان مصرف این معجون، سی دقیقه قبل از وعده های غذایی است.

– نوشیدنی زنجبیل و لیمو: این نوشیدنی از دیگر معجون های چربی سوز شکم و پهلو است که با استفاده از زنجبیل رنده شده، آب لیموی تازه، آب، زیره و شربت افرا تهیه می شود. برای تهیه این معجون باید ابتدا آب را جوشانده، زنجبیل و زیره را به آن افزوده و اجازه دهید بجوشد. سپس حرارت را قطع کرده و شربت افرا و آب لیمو را به آن بیفزایید. بهترین زمان مصرف این معجون، قبل از وعده های غذایی اصلی و با معده خالی است. مصرف این نوشیدنی به مدت 2 هفته، شما را به نتیجه دلخواهتان می رساند.

– معجون چای سبز: معجون چای سبز به دلیل دارا بودن لیمو ترش، چای سبز و برگ نعناع، می تواند به عنوان قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو معرفی شود. برای تهیه این معجون باید مقداری آب گرم در یک لیوان ریخته و یک چای سبز کیسه ای در آن بگذارید. سپس لیوان را برای بیست دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس آب لیمو ترش و نعناع را به آن افزوده و مجددا لیوان را برای بیست دقیقه دیگر در یخچال بگذارید.

– اسموتی موز: این معجون که با استفاده از موز، دانه کتان، پودر زنجبیل، روغن گیاهی، پرتقال و آب پنیر تهیه می شود، از پتاسیم زیادی برخوردار بوده و در تقویت عضلات و دفع سموم بدن تاثیرگذار است. برای تهیه این معجون باید تمامی این مواد را در مخلوط کن قرار داده و اجازه دهید به خوبی مخلوط شوند. سپس می توانید آن را میل کرده و چربی های شکم و پهلوی خود را از بین ببرید. بهتر است این معجون بی نظیر را در وعده صبحانه میل کنید تا بیشترین تاثیر را داشته باشد.

– معجون تمشک: این معجون از دیگر معجون های چربی سوز شکم و پهلو است که به عنوان یک تقویت کننده و سم زدای فوق العاده شناخته می شود. برای تهیه این معجون به 4 عدد تمشک، 4 عدد زغال اخته، 4 تکه خیار، مقداری یخ و کمی آب نیاز دارید. سپس کافی است تمام این مواد را به همراه کمی آب در یک شیشه در یخچال قرار دهید. پس از گذشت نیم ساعت می توانید نوشیدنی خود را از یخچال بیرون آورده و میل کنید.

– معجون سرکه سیب: این معجون را به دلیل برخوردار بودن از سرکه سیب، آب لیمو و توت فرنگی یا تمشک می توان بی رحم ترین چربی سوز شکم و پهلو دانست. برای تهیه این معجون باید تمشک یا توت فرنگی را له کرده و به خوبی با مواد دیگر مخلوط کنید.

 

word image 2107 4 1 - معرفی قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو

معرفی خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو

از جمله خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– کره بادام زمینی: نیاسین موجود در کره بادام زمینی، سیستم هاضمه را فعال نگه داشته و جلوی نفخ شکم را می گیرد. از آنجا که فرایند هضم کره بادام زمینی به آرامی صورت می گیرد، برای مدت طولانی شما را سیر نگه می دارد. این ماده غذایی را می توانید به عنوان میان وعده یا در وعده صبحانه مصرف کنید.

– آجیل: انواع مغزها از جمله بادام، گردو، پسته، بادام هندی و فندق را می توان مهمترین خوراکی های چربی سوز شکم و پهلو نامید. آجیل ها با به وجود آوردن احساس سیری در بدن، شما را برای مدتی طولانی سیر نگه می دارند و جلوی پرخوری را می گیرند.

بهترین چربی سوز شکم و پهلو گیاهی کدام است؟

مواد گیاهی زیادی وجود دارد که می توانند برای چربی سوزی و کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر تمامی موارد ذکر شده تا به این قسمت از مقاله، انواع میوه ها و سبزیجات تازه را می توان به عنوان بهترین چربی سوز شکم و پهلو گیاهی معرفی کرد.

به طور کلی سبزیجات به دلیل برخورداری از فیبر زیاد، قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو هستند. چون برای مدت زمان طولانی تری شما را سیر نگه می دارند و جلوی پرخوری را می گیرند. از جمله سبزیجات چربی سوز شکم و پهلو گیاهی می توان به اسفناج، کرفس، هویج، گوجه فرنگی، کلم، سیر و کدو سبز اشاره کرد. این سبزیجات علاوه بر ایجاد احساس سیری، کارکرد سیستم گوارش را بهتر می کنند.

 

word image 2107 5 1 - معرفی قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو

بهترین ادویه های چربی سوز شکم و پهلو

ادویه های چربی سوز شکم و پهلو، موارد زیر را شامل می شوند:

– زردچوبه: کورکومین یک ماده فعال در زردچوبه است که باعث چربی سوزی در بدن می شود.

– دارچین: از دیگر ادویه های چربی سوز شکم و پهلو می توان به دارچین اشاره کرد. دارچین دارای طبعی گرم و آنتی اکسیدان پلی فنول است. این آنتی اکسیدان حساسیت به انسولین را افزایش می دهد. در میان انواع مختلف ادویه، دارچین را می توان قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو نامید.

– فلفل قرمز: در فلفل قرمز یک ماده به نام کپسایسین وجود دارد که بدن را گرم کرده و با این کار، چربی سوزی می کند. فلفل قرمز از طعم خوبی برخوردار است و می تواند در غذاهای مختلفی از جمله انواع سوپ ها، خورش ها، سس ها و.. مورد استفاده قرار گیرد.

 

word image 2107 6 1 - معرفی قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو

سریع ترین چربی سوز شکم و پهلو کدام است؟

از جمله مواد غذایی که به عنوان سریع ترین چربی سوز شکم و پهلو شناخته می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– پودر پروتئین: اسیدهای آمینه موجود در این چربی سوز قوی شکم و پهلو، فرایند چربی سوزی و همچنین ساخت عضله را تسریع می کند. پودر پروتئین را می توانید به نوشیدنی یا اسموتی خود اضافه کرده و به عنوان قوی ترین چربی سوز شکم و پهلو مصرف کنید. البته توصیه می شود برای تهیه اسموتی از مواد غذایی کم کالری مانند شیر کم چرب، میوه یا ماست استفاده کنید.

– سرکه سیب: سرکه سیب را به دلیل تولید پروتئین هایی که به چربی سوزی کمک می کنند، می توان به عنوان چربی سوز قوی شکم و پهلو معرفی کرد. مصرف روزانه یک الی دو قاشق سرکه سیب، می تواند تاثیر فوق العاده ای در چربی سوزی ناحیه شکم و پهلو داشته باشد.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =